İçeriğe geç

Personel Özlük Dosyaları Nerede Saklanır

Personel özlük dosyası nerede saklanır?

Personel dosyası şirketlerin insan kaynakları departmanlarında tutulur. Söz konusu dosyanın, çalışan hakkında bilgi içerdiği için yasalara uygun olarak tutulması önemlidir. Bu esnada ilgili dosyanın yetkisiz kişiler ve diğer çalışanlar tarafından görüntülenemeyecek şekilde saklanması gerekir.

Çalışanların özlük dosyası kaç yıl saklanır?

Başka bir deyişle: KVKK uyarınca, personel dosyaları, çalışanın iş ilişkisinden ayrılmasından sonra yasal olarak düzenlenmiş en fazla 10 yıllık bir süre boyunca saklanmalıdır. İşveren daha uzun bir süre öngörüyorsa, bu, veri işleme amacı için gerekli ve uygun olmalıdır.

Personel dosyası kurum arşivinde kaç yıl saklanır?

Özlük dosyalarının SGK mevzuatına göre on yıl, Türk Ticaret Kanunu’na göre on yıl, İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatına göre ise on beş yıl saklanması gerekiyor.

Personel özlük dosyası olmazsa ne olur?

İş Kanunu’nun 75. maddesine göre işveren, çalıştırdığı her çalışan için bir kişisel dosya oluşturmakla yükümlüdür. Birçok işveren tarafından ihmal edilen bu konu, yasa gereği zorunludur ve çalışanın kişisel dosyası oluşturulmazsa, 2013 yılında her çalışan için durum böyle olacaktır.

Personel özlük dosyasını kimler görebilir?

Ayrıca, Resmî Gazete’de yayımlanan 27906 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliği’nde; “Personel dosyalarının yönetimi ve saklanmasında gizlilik ilkesi gözetilir.” denilmektedir. Personel dosyasının içeriğine ilişkin herhangi bir açıklama veya bilgi, soruşturma ve kovuşturma ile görevli olanlar dışındaki mercilere verilemez.

4857 sayili iş kanununa göre personel özlük dosyasinda bulunmasi gereken evraklar nelerdir?

Personel dosyasında bulunması gereken belgeler nelerdir? Nüfus cüzdanı fotokopisi.

Arşiv belgeler kaç yıl saklanır?

Mükellefler arşiv malzemelerini bulundukları birimin arşivinde 1-5 yıl, kurum arşivinde ise 10-14 yıl süreyle muhafaza edebilirler.

Özlük dosyası her yıl yenilenir mi?

Çalışmaya devam eden çalışanlar için personel dosyası her yıl revize edilmeli; ek dosyalar eklenmeli ve bu işlem çalışma dönemi boyunca her yıl düzenli olarak yapılmalıdır. Çalışmaya devam eden çalışanlar için eklenmesi gereken belgeler şunlardır: Yıllık olarak ücretsiz izin belgeleri.

SGK arşivi kaç yıl saklanır?

Kurumda saklanan arşiv malzemeleri üniter arşivde 1-5 yıl, kurumsal arşivde ise 10-14 yıl süreyle saklanır.

Bordro kaç yıl saklanabilir?

Çalışanların işyerinde şirketi korumaya yönelik tedbirleri alabilmeleri için bordro beyannamelerinin imzalanması ve yasal zamanaşımı süresi olan beş yıl boyunca personel dosyalarında saklanması gerekmektedir.

Maaş evraklari kaç yıl saklanır?

ÇALIŞAN BELGELERİNİN SAKLANMA SÜRESİBelge/Belge adıTavsiye saklama süresi12Sigortalı fesih bildirimi10 yıl13Aylık ikramiye ve hizmet belgesi10 yıl14Ücretlere ilişkin banka belgeleri10 yıl15Disiplin ve devamsızlık kayıtları ve tutuklama belgeleri10 yıl11 satır daha

Evrak saklama süresi kaç yıldır?

213 sayılı Vergi Usul Kanununun 253 ve 254 üncü maddeleri defter, belge ve kayıt tutma zorunluluğunu düzenlemektedir. Bu madde hükümlerine göre hesap tutmakla yükümlü olanlar, defter ve belgelerini oluşturuldukları yılı izleyen takvim yılından itibaren 5 (beş) yıl süreyle saklamak zorundadırlar.

Personel özlük dosyası kaç yıl saklanır?

C. Yasal hükümler çerçevesinde, işçinin özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren 10 yıllık süre ile saklanması zorunludur.

Özlük dosyası nerede tutulur?

“Personel dosyasını kim oluşturur?” diye soranlar için; Personel dosyası genellikle şirketin insan kaynakları departmanı tarafından tutulur. “İlgili departman için personel dosyası nasıl tutulur?” Sorusuna gelince, burada önemli olan gerekli bilgilerin içerik açısından eksiksiz olmasıdır.

Personel özlük dosyasını kim hazırlar?

İşveren, personelinin bilgilerini kanunla belirlenen personel dosyası şartlarına uygun olarak arşivlemekle yükümlüdür. İşveren, personel dosyasında sadece çalışanın verilerini değil, aynı zamanda yasal olarak saklamakla yükümlü olduğu bazı belgeleri de bulundurmalıdır.

Personel özlük dosyası nasıl tutulur?

Personel dosyasında neler bulunmalıdır? Çalışanın eğitimini belgeleyen diplomanın fotokopisi. Erkek çalışanların askerlik durumunu gösteren belge

İşten çıkarken özlük dosyası alınır mı?

Personel dosyasında bulunması gereken belgeler yalnızca işe alım sırasında değil, aynı zamanda işten ayrılma durumunda da oluşturulmalıdır. Aşağıdaki belgeler hizmetten ayrılırken personel dosyasına eklenebilir: Fesih mektubu. Kıdem tazminatı ve işten ayrılma tazminatı için bordro beyanları.

Özlük dosyası nereden çıkarılır?

Personel dosyası çeşitli belgeleri içermelidir. İşveren bu belgeleri çalışandan toplar ve arşivler.

Memur özlük dosyasına bakabilir mi?

Devlet memurlarının başarı, yetenek ve yeterliliklerinin, yükselmelerinin, akademik derecelerinin, emekliliklerinin veya hizmete son verilmelerinin tespitinde, özlük dosyaları ve hizmet gerekleri dikkate alınır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Grup Yapan Escort