İçeriğe geç

Birebir Değişim Garantisi Nedir

Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?

Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı arızayı dört kez gösteren cihazlar ücretsiz olarak değiştirilir.

Garantisi olan ürün nasıl değiştirilir?

Tüketici, kusura karşılık gelen bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, ürünün yenisiyle veya mümkünse daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı, ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.

Garantili olan üründen servis ücreti alınır mı?

Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde sayılan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik gideri, yedek parça bedeli veya başkaca hiçbir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarmak zorundadır.

Garantiden değişen ürün iade edilir mi?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

2 kere değişim yapılır mı?

Değişim işleminin bir kez yapılması yeterlidir, ikinci bir değişim işlemi mümkün değildir ancak ürünleri iade edebilirsiniz.

Bir cihaz kaç defa servise giderse değişir?

Cihazınız aynı arıza nedeniyle üst üste üç kez servise gönderilirse, yeni bir cihaz veya para iadesi talep etme hakkınız vardır. Ancak, ürününüz farklı nedenlerle servise gönderildiği için yapabileceğiniz hiçbir şey yoktur.

Değişim yapılan ürün tekrar değişim yapılır mı?

Herhangi bir nedenle değişimi yapılmış ürünlerin iadesi mümkün değildir.

Garanti şartları nelerdir?

Garanti belgesinde hangi bilgiler bulunmalıdır? Üretici veya ithalatçı firma hakkında bilgi. Satıcı hakkında bilgi. Fatura tarihi ve numarası. Mal hakkında bilgi. Malın tüketiciye teslim tarihi ve yeri. Garanti süresi. Maksimum onarım süresi. Tam garanti kapsamıDaha fazla makale…

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvuru, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Yasal onarım süresi kaç gün?

Binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, ATV’ler, motosikletler, scooter’lar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve çekme karavanlar için azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.

Fatura olmadan garanti belgesi geçerli mi?

Garanti süresi içerisinde garanti hizmetinden yararlanabilmek için onaylı satış tarihi ve bayi kaşesi bulunan garanti belgesi veya faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir.

20 iş günü cumartesi dahil mi?

Hizmetin cumartesi günleri çalışıp çalışmadığına bakılmaksızın cumartesi günleri 20 iş günü olarak sayılır. Hizmet personelinin cumartesi günleri çalışıp çalışmaması hizmetin sorumluluğundadır, tüketicinin değil. Sadece tatiller ve pazarlar 20 iş günü hesaplamasında sayılmaz.

Garantide değişin ürünün garantisi ne zaman başlar?

Garanti süresi ne kadardır? Ürün garanti süresi içerisinde değiştirilirse garanti süresi etkilenir mi? Satın alınan ürünler için garanti süresi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar ve en az iki yıldır.

Değişim süresi kaç gün?

Tüketiciler, mesafeli satış sözleşmelerinde (örneğin internet veya telefonla yapılan satışlarda) 14 gün, kapıda satış sözleşmelerinde 14 gün, taksitli satış sözleşmelerinde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Değişim fişiyle iade edilir mi?

Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliği B/11.

Garantiden değişen parçanın garantisi olur mu?

MADDE 11 – (1) Garanti başvurusu sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır. Ancak, kalan garanti süresi bir yıldan az ise değiştirilen mal için en az bir yıllık garanti süresi sağlanması zorunludur.

Azami tamir süresi aşılırsa ne olur?

Ürünün onarımı için gereken azami sürenin aşılması hâlinde tüketici, ürünün ücretsiz olarak yenisiyle değiştirilmesini veya maliyetinin tüketici tarafından karşılanmasını talep edebilir. Bu tüketici talepleri için satıcı, dağıtıcı, acente, üretici/imalatçı ve ithalatçı tüketiciye karşı birlikte sorumludur.

Yedek parça desteği kaç yıl?

Bu süre kanunen 20 iş günü olarak belirlenmiştir. Üreticiler ve ithalatçılar ayrıca ürünün tüm ömrü boyunca yedek parça bulundurmakla yükümlüdür. Cep telefonları ve bilgisayarlar için bu süre beş yıldır ve televizyonlar, buzdolapları, çamaşır makineleri ve bulaşık makineleri için on yıldır.

Garantiden değişin ürünün garantisi ne zaman başlar?

Garanti süresi ne kadardır? Ürün garanti süresi içerisinde değiştirilirse garanti süresi etkilenir mi? Satın alınan ürünler için garanti süresi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar ve en az iki yıldır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

escort bursa şişli escort escort ankara